.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کلینتون و تاکید بر تحریم های فراگیر گزنده علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با سفر نخست وزیر رژیم اسراییل به واشینگتن، بر وضع تحریم های فراگیر "گزنده" علیه ایران تاکید کرده است.

هیلاری کلینتون روز دوشنبه در کنفرانس سالانه بزرگ ترین لابی طرفدار اسرائیل در آمریکا، آیپک، گفت: بگذارید این نکته را روشن کنم که آمریکا مصمم است مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای شود.

اسراییل و امریکا همواره ایران را متهم کرده اند که هدفش از فعالیت های هسته ای ، دستیابی به سلاح اتمی است اما ایران بارها این اتهام را رد کرده و بر صلح آمیز بودن آن تاکید ورزیده است.

به گزارش بی بی سی، کلینتون در کنفرانس آیپک، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، گفته است که "اگر ایران قادر به تولید سلاح هسته ای شود این امر موجب جسارت بیشتر گروه های به گفته او تروریستی، آغاز یک رقابت تسلیحاتی و در نهایت بی ثباتی منطقه خاورمیانه خواهد شد".

وزیر امور خارجه آمریکا گفته هدف ایالات متحده تشدید "تدریجی" تحریم ها علیه ایران نیست بلکه می خواهد تحریم های فراگیر "گزنده" علیه ایران در نظر گرفته شود.

آیپک در پی وضع تحریم های "فوری" و "فلج کننده" آمریکا علیه ایران است، تحریم هایی که کنگره در آستانه تصویب آن هاست و بنزین وارداتی ایران را نیز هدف قرار خواهد داد.

با این حال ، خانم کلینتون در نطق خود صحبتی از تحریم های "فلج کننده" نکرده است.

او درباره تحریم های "گزنده" بین المللی گفته است که "دستیابی به این تحریم ها زمان می برد و ما معتقدیم اختصاص این زمان، ارزش جلب فراگیرترین حمایت های ممکن از تلاش هایمان را دارد".

مقام های فرانسوی پیش بینی کرده اند که هرگونه تحریم آتی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران تا پیش از ماه ژوئن امسال تصویب نشود.

ایران می گوید چنین تحریم هایی خط مشی اتمی این کشور را تغییر نمی دهد.

آیپک اخیرا طی نامه ای به تمام اعضای کنگره خواهان اعمال تحریم های "فلج کننده" علیه ایران شده بود.

هاورد برمان، رئیس دموکرات کمیته سیاست خارجه مجلس نمایندگان روز جمعه اعلام کرد که مصوبه جدید تحریم ها، ظرف چند هفته آینده آماده و به کاخ سفید ارائه خواهد شد.

آیپک همچنین درصدد ترغیب اعضای کنگره به ارسال نامه ای به باراک اوباما برای اجرای فوری و کامل این تحریم هاست.

کلینتون اولین مقام ارشد دولت اوباما بود که سال گذشته از واژه تحریم "فلج کننده" درباره ایران استفاده کرد.

با این همه، وزارت امور خارجه آمریکا در بهمن ماه گذشته اعلام کرد که در پی اعمال چنین تحریم هایی نیست بلکه خواهان تحریم سپاه پاسداران و نهادهای دولتی ایران است.

بسیاری از کشورهای اروپایی نیز اخیرا دامنه تحریم ها علیه ایرانیان را گسترش داده و به ویژه مشکلات زیادی بر سر راه مراودات مالی و بانکی ایرانیان با جهان ایجاد کرده اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.295 seconds.